I'am, I'm Me!!

Bus, Mys & Faanstyg... ;)

Kategori: Allmänt

hehe jag sitter här och kollar på Pelle & Tjejen när dom försöker "ha dö" på varandra...
haha dom trivs såå bra ihopp... känns jävligt att Tjejen antagligen inte flyttar med oss :'(
men jag måst prova om hon ska vara "ensamkatt", får hellt enkelt se hur det går....
hoppas verkligen att det funkar... jag klarar inte av att ta bort en till älskling.... *snyft*

då va det ett tag sedan man skrev igen....
så vad har hänt... =D en hel del....
haft en jätte mysig helg, bio, bowling & alkohol... hehe
fan va dålig jag e på att bowla haha riktigt rutten haha
men det e kul, pinsamt, men kul haha
kunde ju faktiskt bowla när jag va yngre, men det har jag öppenbarligen supit bort,
som så mycket annat....
Bio e ju bara så mys... har dock nerver som inte klarar så mycket haha :S hihi
men filmen va hellt okej... kul att se Travolta göra en "gangster" roll bra haha
måste ju också nämna att jag & Tezz körde lite singstar igår haha fy fan...
va lite för feg i början men det gick över :) höll på att dö hela söndagen, min jävla rygg tar kol på mej ibland...
såååå jävla ont... HATE!! då drara jag mej undan och blir tystare än va jag redan är....
tog t om till lite alkohol,värktabletter inte funkar.... men, men det går över frammåt ons, tors nån gång :S
så måste jag även nämna att jag va med och hällsade på hästar i går... iii läskigt, men såå fina...
jag höll mitt avstånd haha sååå jävla feg!!
mm hellt klart en toppen helg ;)
är jätte glad för att jag har fått träffat dessa människor, hellt underbara ;) <3
längtar såå tills nästa helg, då blir det tydligen kräftskiva hihi kul, hoppas du kan haka på stumpan!! miss you!!
______________________________________________________________________________________
fick mej en icke så kul tankeställare idag...
gjorde ett test om vart jag ligger idag med mitt "missbruk"
resultatet:

Det som viktigast för dig att få ut av alkohol är att må bra psykiskt och känna ett inre lugn, d v s till stor del att du får ökat självförtroende, får en känsla av att allt ordnar sig, känner att negativa känslor som ångest och ilska kan styras, känner dig med i gruppen och får bättre kontakt med andra samt till viss del att du känner att livet utan alkohol är tråkigt och får ut mer av livet. Det som är näst viktigast är att komma i bättre stämning och att känna dig social och utan problem, d v s till stor del att du känner dig glad, känner dig stark, älskar alla och hela världen, känner dig "normal", får mindre ont i lederna och kan fungera socialt samt till viss del att du blir kreativ och blir aktiv. Det minst viktigt är att må bra kroppsligt, d v s till stor del att du blir avspänd och avslappnad samt till viss del att du får bättre sömn. Fundera gärna över hur du skulle kunna uppnå de här positiva aspekterna utan att använda alkohol.

Det som du drabbas mest av på grund av alkohol är att du mår dåligt psykiskt, d v s du drabbas till stor del av att du får ångest, får självmordstankar, drar dig undan andra, får svårt att koncentrera dig och får sämre hälsa samt till viss del av att du får sämre kontakt med vänner och blir passiv. Du drabbas också av att du får en känsla av utanförskap och att du mår dåligt kroppsligt, d v s du drabbas till stor del av att du har problem i arbetet, din ekonomi blir förstörd, familjelivet blir förstört och ser allting som ett stort kaos samt till viss del av att du söker läkarhjälp på grund av medicinska problem som kommer av alkoholbruket, får huvudvärk eller mår illa och får minskad sexlust. Du drabbas minst av att du involveras i våld/kriminalitet, d v s du drabbas till viss del av att du hamnar i bråk eller använder våld under alkoholpåverkan. Tänk på att de här problemen gradvis försvinner om du minskar eller slutar med alkohol.

Du upplever att du med alkohol är inne i en fas som kan kallas förändringsvilja, d v s till stor del att du är orolig för alkoholbruket samt till viss del att du trivs inte med alkohol, känner dig trött på alkohol, tycker det är viktigt att förändra alkoholbruket och tror att en förändring av alkoholbruket blir svår. Du är lite mindre inne i en fas som kallas handlingsvilja, d v s till stor del att du kanske har redan ändrat dina vanor och försöker undvika återfall samt till viss del att du är beredd att arbeta för att förändra alkoholbruket.

Dina svar tyder på att du inte riktigt har bestämt dig om du har ett alkoholproblem eller inte. Det kan hända att du bara ser fördelarna med alkoholen och inga nackdelar. Så kan det vara, särskilt under den första tiden då man använder alkohol. Om du vill veta mer om hur alkohol på sikt kan påverka ditt liv, kan du gå in på
 
Det läskiga med detta är, att det va jag, för bara ett par år sedan....
mina alkoholvanor har jag ändrat på, stort! idag kan jag ta ett glas vin och sen är det bra...
oftast så blir det ju inte så för att dricker jag vin lr nått annat så ska jag ut lr liknande... och då blir det betydligt mer...
men jag kan ändå känna att jag har kommi långt... och snart ännu längre =)
men att se detta är fan jävligt läskigt... en del stämmer ju fortfarande, men mycket är inte jag längre....
jag vet att jag tål för mycket, jag vet att jag får minnesluckor typ jämt, det handlar inte längre om hur mycket jag häver i mej, för minnesluckor får jag även när jag bara har druckit några öl :S det är nått jag får leva med.....
så varför inte sluta helt för??...
den sociala biten, det finns nog ingen som inte kan säga att det är jäkligt socialt att "gå ut och ta en öl" för det är ju det....
det finns preparat som får en att inte kunna dricka, men nej! jag e 23år och jävligt envis....
jag fixar det ändå.... det vet jag, det har jag märkt, och snart så e mitt liv hellt okej igen och då kan det bara gå bättre....
=D

jag längtar, längtar, längtar.... jaaa jag tjatar så om lägenheten.... men va faan!! äntligen!!
snart e det dax.... wiiii.... hoppas bara att ams hör av sej snart så jag kommer igång där också...
få en lite mer normal vardag skulle inte sitta fel =)

ähh va mycket skit jag skriver... haha nu ska jag röka, sen ska jag väll typ käka...
sen upp på stan, sen till Lindesberg  på möte hehe
Pussar & Kramar <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: